vineri, 25 martie 2011

Episodul 17 – Nume amuzante


Nume amuzante

Astăzi vorbim despre nume amuzante. Cele mai ciudate nume date unor lucruri cu care nu au nimic în comun. Dar ceea ce e  amuzant de fapt, este legătura pe care o putem deduce noi. De exemplu: Parfum Fish = Parfum cu miros de pește??

Când vine vorba de clasele I-IV, îmi aduc aminte instantaneu de o anume tortură: învăţătoarea mea, când aveam ‘lectură’ sau ‘citire’ sau cum naiba i-o mai spune acum, avea o plăcere sadică de a ne pune să împărţim un fragmenţel amărât de text în părţi mai mici, de parcă n-ar fi avut el însuşi 15 rânduri de toate, cărora să le punem şi titluri de  cele mai multe ori. Uram chestia asta, mi se părea o tâmpenie fără sens – bine, şi acum mi se pare.
Dar un lucru mi-a rămas ‘înfipt’ în minte: un titlu ar cam trebui să aibă legătură cu textul care urmează după el; dacă nu-l rezumă, măcar să facă o referire, ceva. Fac o analogie şi mă gândesc la nume, de firme, de magazine, de ce vreţi voi. Frate, metaforă, metaforă dar să fim serioşi! Să facem o listuţă (parţială, logic).

  • Dintr-un lung şir de magazine, mi-au picat ochii pe firma unuia – The Kitchen. Şi nu, nu vinde tigăi, cratiţe şi polonice. Nu, se vând articole sportive, rucsace şi tenişi. Mă gândesc că o legătură trebuie să fie. Adică dacă vrei să găteşti şi nu ai mai făcut-o niciodată, ai nevoie de cască şi genunchiere, că poate bubuie naibii cuptoru’ sau ia foc fasolea.
  • Şi că tot suntem în bucătărie, ajungem la toate restaurantele sau terasele care se cheamă Ca la mama acasă (sau orice variaţie pe temă). Adicătelea, există două variante. Ori toate mamele din lume gătesc la fel (impecabil, ştiu, că doar e mama), ori vine chelnerul şi te întreabă: “Aţi comandat ceafă de porc. Cum o face mama dvs., mai arsă sau mai în sânge?” Că deh, e ca la mama acasă. Şi… dacă mama e o leneşă incurabilă şi nu face mâncare deloc, eu nu mai mănânc?
  • Firmă care monta instalaţii de GPL pe maşini. A dat faliment acu’ aproape un an, Dumnezeu s-o ierte! Vitraliu S.R.L. Adică… nu ştiu, singura explicaţie care îmi vine în minte e una macabră rău de tot şi implică o explozie şi geamuri făcute ţăndări şi… mai bine mă opresc aici că o să semene cu descrierea unui film de groază (oscilez între “Drag me to Hell” şi “Valentine’s Day Massacre”).
  • Vestitul magazin al Mihaelei Rădulescu… în cinstea copilului său Ayan, se numește Picioru’ Gras. Evident că există o legătură veritabilă între picioare grase și haine de copii. Probabil se vând haine pentru bebeluși obezi.
  • Zumzi – un site cu reduceri la diferite căcaturi. Albine.. reduceri?? Hmm.. Legătura este probabil între truda sărmanelor albine și prețul cu care se vinde… Ce? Cred că am intrat în lipsusÎmi lipsesc cu desăvârșire conexiunile.
  • Punctuleţul ăsta e mai general – numele unor mărci de maşini. Personal, mă gândesc că un numeabstract gen Cee’d (Kia) sau Aveo (Chevrolet) sau Vectra (Opel) sună mult mai bine decât Laguna(Renault) – să înţeleg că maşina asta ştie să şi înoate, sau cum? Probabil are un butonaş sau o manetuţă care, odată activate, declanşează un proces mai ceva ca în Transformers’: geamurile devin hublouri, în loc de turelă creşte un periscop, filtrele de aer devin branhii şi ajungi, cum zicea Jules Verne, la 20 000 de leghe sub mări. Tot din ciclul mijloace de locomoţie, Cielo (Daewoo) – ca să atingi Nirvana! Plus că nu înţeleg de ce coreenii, pe vremea când Daewoo încă era a lor, aveau obsesia asta cu numele în spaniolă: EsperoMatiz.
  • Bamboo – clubul de fitze sau magazinul cu… diverse, asociat în principiu cu beţe parfumate, vaze din ţ feluri de sticlă şi perne care costă mai mult decât gâsca vie ai cărei fulgi au fost folosiţi pentru a le umple. Să ne axăm pe magazin. I s-o spune aşa pentru că toate chestiile dinăuntru sunt chinezării? Sau pentru că trebuie să fii costumat în urs panda ca să intri acolo?
  • Red Bull… îţi dă aaaripi!! Că deh, şi taurii zboară din când în când, atunci când se satură de viaţa plictisitoare din ogradă. Dar nu toţi taurii, doar ăia roşii. Ăia albaştri înoată, iar ăia verzi se tăvălesc pe jos când nu au ce face.
  • Café D`art – Cafeneaua artei ? Sunt curioasă ce îi ceri chelnerului... “ Vreau și eu 4 porții de tablouri Picasso” ??
  • Acetona Giullia - Legătura este bineînțeles una foarte strânsă dar nu știți voi… Giullia reprezintă perfecțiunea ! Imaginați-vă dacă se numea Acetonă “Sărmana Maria” .. îți cădeau unghiile cu tot cu degete…
  • DonCafé – Cafea pentru femei. Dacă nu ești femeie și bei acest tip de cafea…clar ești gay ! Bărbații trebuie să bea “Madam Café”!
  • Tot la capitolul băuturi, 7Up. Şi din nou, mai multe interpretări. Şapte mai sus… sau şapte sus… sau şapte în picioare… Şapte ce? Etaje? Elevi ascultaţi la lecţie? Şi de ce şapte şi nu cinci sau unşpe? E cifra sacră sau cum?

Evident, lista de mai sus reprezintă doar 0,1% dintr-o eventuală listă care să includă TOATEnumele amuzante. Sau, după cum mi-a zis un prieten când i-am povestit cu ce-mi bat eu capu’ în ultima vreme: “Trebuia să faci invers, o listă cu numele care se potrivesc, că acolo era mult mai dificil. Nu ştiu dacă ai fi găsit prea multe.” J Să încheiem pe o notă veselă: the best muştar ever se cheamăCrenvurştilă, şi cred că e de fapt o serie de produse cu nume de genu’, că am mai dat şi de crocheteSărăţilă şi de turtă dulce Turtilă.


Un comentariu:

Părerea ta contează !