miercuri, 7 septembrie 2011

Toamna mă îndrăgostesc


În fiecare toamnă mă îndrăgostesc.

Valuri de sentimente îmi înnăbușă gândurile, sufletul, principiile, moralul...

Frunzele acelea arămii sunt prezente pe toate aleile, pe toate străzile, pe toate pervazele geamurilor. Cu genunchii adormiți îmi fac loc printre frunze și mă las plutită de adierea vântului. Atunci îmi dau seama că toamna mă îndrăgostesc.

Cerul își schimbă hainele. Se descotorosește de straiele albastre lăsând frâu liber șalurilor gri. Părul meu uită să mai strălucească dar se înfășoară lin pe lângă gâtul meu. Atunci îmi dau seama că toamna mă îndrăgostesc.

Aerul începe să înțepe stratul meu subțire de piele. Însă pielea se împăturește grațios cu paltonul meu. Zâmbesc și atunci îmi dau seama că toamna mă îndrăgostesc.

Este atât de liniște pe străzi. Singurii care se mai plimbă sunt îndrăgostiții. Se țin de mână fără să scoată niciun sunet, declarându-și iubirea numai din priviri. Destinațiile lor nu duc decât spre viitor. Atunci îmi dau seama că toamna mă îndrăgostesc.

Terasele sunt pline de praf. Toate barurile te așteaptă într-o atmosferă călduroasă plină de aburi de cafea fierbinte. Atunci îmi dau seama că toamna mă îndrăgostesc.

Ziua se stinge în abis și pleacă în călătoria soarelui roșu și fără putere către în jos. E zi și totuși e întuneric. Luminile se aprind și colorează întunericul. Alți îndrăgostiți apar în destinația către viitor. Mustăcesc și își mângâie sufletele cu privirile lor dulci și sugestive. Atunci îmi dau seama că toamna mă îndrăgostesc.

Privesc pozele de toamna trecută. Sunt atât de frumoase, atât de multe amintiri închise în câteva poze. Atâția ochi căprui, atâtea zâmbete, atâtea iubiri. Sunt foarte diferite față de pozele din această toamnă. Dar îmi umple inima de bucurie, iar atunci îmi dau seama că toamna mă îndrăgostesc.

Păsările rămase cu bagajele încă nepregătite de plecare suflă cântece de bucurie. Pașii sunetelor  zdrobesc asfaltul de nerăbdare. Zguduie orice simț și alungă orice alt cântec. Atunci îmi dau seama că toamna mă îndrăgostesc.

Câteodată, toamna rămâne la fel pentru mai mulți ani, iar câteodată, se schimbă. Atunci îmi dau seama că uneori, toamna mă îndrăgostesc !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează !